
Ik ben Karin Mol - Bollen.
Sinds 1994 ben ik gediplomeerd leerkracht voor het basisonderwijs. Ik ben getrouwd met Ruudt en samen hebben wij drie schatten van kinderen, inmiddels jonge volwassenen.
19 jaar heb ik gewerkt als leerkracht in het reguliere basisonderwijs. Op zoek naar hulp voor leerlingen in mijn klas bij wie het leren niet 'volgens het boekje' verliep kwam ik op het spoor van beelddenken. Daarmee startte ik in februari 2011 mijn eigen praktijk. Het balletje rolde meteen verder. Ik leerde over de gevolgen van onvoldoende visuele vaardigheden, een basale aanpak van rekenproblemen, schrijfproblemen, lateralisatie en meer.
Vanaf 2014 kwam er een belangrijke verschuiving in mijn werk; ik leerde steeds meer over dieper in het brein gelegen onderliggende oorzaken voor ontwikkelingsproblemen en het aanpakken hiervan, over voorwaarden voor een goede ontwikkeling op alle gebieden. De insteek werd anders; meer en meer ging ik werken met kinderen met complexere problematiek. Ik zie nu veel adoptiekinderen, kinderen die zo slecht in hun vel zitten dat schoolgaan even niet meer lukt, kinderen die niet meer thuis wonen, onveilig gehecht zijn, kinderen met achterstanden in hun ontwikkeling en kinderen met autisme, add of adhd.
De naam van mijn praktijk, Jouw Leerstijl, paste niet meer bij wat ik doe. Daarom ben in vanaf april 2023 verder gegaan onder mijn eigen naam: Karin Mol.
Voortdurend blijf ik op zoek hoe ik deze kinderen het beste kan helpen. Uitgangspunt is dat elk kind zich goed kan ontwikkelen en lekker in haar/zijn vel zit. Daarna krijgt natuurlijk ook het leren weer kans. Het is mijn passie om ervoor te zorgen dat kinderen op alle vlakken weer goed vooruit kunnen.
Ik ben actief in intervisiegroepen met collegae die op dezelfde manier werken. Binnen deze groep hebben we gevarieerde extra deskundigheid op allerlei gebieden. Wij oefenen samen, leren van elkaar, verwijzen indien nodig kinderen aan elkaar door en verspreiden gezamenlijk informatie.
In mijn praktijk heb ik inmiddels al meer dan 300 kinderen mogen helpen met diverse ontwikkel- gedrag- en/of leerproblemen. Deze kinderen zitten weer goed in hun vel en kunnen hun capaciteiten weer benutten en hebben meer plezier en vertrouwen gekregen in het leven en ook weer in het leren op school.
In mijn vrije tijd ben ik secretaris-bestuurslid van Stichting Aashiyana. Via deze stichting zamelen we geld in waarmee we in India plaatselijke projecten helpen bij het realiseren van goede opvang, onderkomen en onderwijs voor weeskinderen.
Ook help ik mee bij het organiseren van de jaarlijkse Oisterwijkse Parelkwis.
Behaalde relevante diploma's en certificaten:
Sinds 1994 ben ik gediplomeerd leerkracht voor het basisonderwijs. Ik ben getrouwd met Ruudt en samen hebben wij drie schatten van kinderen, inmiddels jonge volwassenen.
19 jaar heb ik gewerkt als leerkracht in het reguliere basisonderwijs. Op zoek naar hulp voor leerlingen in mijn klas bij wie het leren niet 'volgens het boekje' verliep kwam ik op het spoor van beelddenken. Daarmee startte ik in februari 2011 mijn eigen praktijk. Het balletje rolde meteen verder. Ik leerde over de gevolgen van onvoldoende visuele vaardigheden, een basale aanpak van rekenproblemen, schrijfproblemen, lateralisatie en meer.
Vanaf 2014 kwam er een belangrijke verschuiving in mijn werk; ik leerde steeds meer over dieper in het brein gelegen onderliggende oorzaken voor ontwikkelingsproblemen en het aanpakken hiervan, over voorwaarden voor een goede ontwikkeling op alle gebieden. De insteek werd anders; meer en meer ging ik werken met kinderen met complexere problematiek. Ik zie nu veel adoptiekinderen, kinderen die zo slecht in hun vel zitten dat schoolgaan even niet meer lukt, kinderen die niet meer thuis wonen, onveilig gehecht zijn, kinderen met achterstanden in hun ontwikkeling en kinderen met autisme, add of adhd.
De naam van mijn praktijk, Jouw Leerstijl, paste niet meer bij wat ik doe. Daarom ben in vanaf april 2023 verder gegaan onder mijn eigen naam: Karin Mol.
Voortdurend blijf ik op zoek hoe ik deze kinderen het beste kan helpen. Uitgangspunt is dat elk kind zich goed kan ontwikkelen en lekker in haar/zijn vel zit. Daarna krijgt natuurlijk ook het leren weer kans. Het is mijn passie om ervoor te zorgen dat kinderen op alle vlakken weer goed vooruit kunnen.
Ik ben actief in intervisiegroepen met collegae die op dezelfde manier werken. Binnen deze groep hebben we gevarieerde extra deskundigheid op allerlei gebieden. Wij oefenen samen, leren van elkaar, verwijzen indien nodig kinderen aan elkaar door en verspreiden gezamenlijk informatie.
In mijn praktijk heb ik inmiddels al meer dan 300 kinderen mogen helpen met diverse ontwikkel- gedrag- en/of leerproblemen. Deze kinderen zitten weer goed in hun vel en kunnen hun capaciteiten weer benutten en hebben meer plezier en vertrouwen gekregen in het leven en ook weer in het leren op school.
In mijn vrije tijd ben ik secretaris-bestuurslid van Stichting Aashiyana. Via deze stichting zamelen we geld in waarmee we in India plaatselijke projecten helpen bij het realiseren van goede opvang, onderkomen en onderwijs voor weeskinderen.
Ook help ik mee bij het organiseren van de jaarlijkse Oisterwijkse Parelkwis.
Behaalde relevante diploma's en certificaten:
- PABO 1994
- NT2 (Nederlands als 2e Taal) 1996
- Mediërend Leren Basis 2011
- Ik leer anders 2011
- Kinderen met ASS in de klas 2012
- Bal-a-Vis-X 2-daagse kennismaking 2013
- Nieuwe Leerstrategie Specialist (CNLS) 2014
(onderdelen: Woordbeeldtrainer, Jamara, Dominantiematrix, Ruimtelijk (in)zicht, Leesmatrix, Visueel Screener & Trainer) - Svetlana Masgutova Educational Institute, opleiding tot MNRI Corespecialist, onderdelen:
Basiscursus Dpri 2014 (2x) en 2021
Visual & Auditory Reflex Integration 2014
Archetype Movements 2015
Life Long Reflexes 2015
Oral & Facial Reflex Integration 1 2015
Post Traumatic Stress Disorder 2016 en 2022 (2x)
Tactile Reflex Integration 2016
Reflex Integration for Stress-Hormone Regulation and Trauma Recovery 2016
Proprioceptive and Cognitive Integration 2016 en 2021 (2x)
Upper Limb Reflex and Manual Skill Integration 2016
IPET Tactile Reflex Integration 2017
Neuro-Structural Reflex Integration 2017
Observer MNRI-Conference in Lisse, Nederland, oktober 2017
Observer MNRI-Conference in Mielno, Polen januari 2018
Maximizing Brain Potential, 2018
IPET Archetype Movement Integration 2018
Observer MNRI-Conference in Orlando, Amerika februari 2018
MNRI Breathing Reflex Integration 2018
IPET Neurostructural 2018
IPET Repatterning 1, 2018
Observer MNRI-Conference in Orlando, Amerika juni 2018
Observer MNRI-Conference in Lisse, Nederland oktober 2018
MNRI Oral & Facial Reflex Integration 2, 2018 en 2022 (2x)
IPET Repatterning 2, 2018
Observer MNRI-Conference in Orlando, Amerika november 2018
MNRI Solution for Dyslexia, 2019
MNRI Intranaut and Infant Reflex Integration, 2019
MNRI Observer MNRI-Conference in Bloomington, Amerika, juli 2019 (en hier officieel geslaagd. Vanaf nu officieel MNRI Corespecialist)
MNRI NeuroTactile, Primary Motor and Reflex Integration Advanced, 2019
MNRI Children with Challenges Reflex Integration, 2019
MNRI Strenghen Stress Resilience and Immunity with MNRI, 2020
MNRI Reflex Integration for Newborns, 2020
MNRI Neurosensorimotor Reflex Integration Points, 2020
MNRI Reflex Integration and the Basal Ganglia, 2020
MNRI Panic Attack Release, 2020
MNRI Anatomy, Neuroanatomy and Neurophysiology Basis for MNRI, 2021 - Educational Kinesiology-Brain Gym For Children Who Have Special Needs, Cecilia Koester, 2016
- Psychomotorisch Onderzoek en Remedial Teaching bij kinderen, Hogeschool Thomas More, 2016
- Cognitieve Vaardigheden, nascholing Hogeschool Thomas More, 2018
- Anatomie/Fysiologie, NHBO, 2019
- Bal-a-Vis-X Basiscursus, 2019, 2021, 2022
- Beroepscode en Tuchtrecht, 2020
- "De kracht van je hoofd zit in je lijf", 2023